HELT SJUKT

tittade ni på david hellenius program i onsdags ?
 
OM INTE SÅ GÖR DET DIREKT HÄR!!!
 
 
träning som drog
väldigt lärorikt faktiskt, med det är klart- visst hade man hört det mesta innan.
 
det där så kallade ORTOREXI
- det vill säga fixering vid en hälsosam livsstil
 
när träningen blir en sådant beroende att man får ångest & dåligt samvete när träningen utesluts, 
när man inte kan låta kroppen få vila & återhämta sig med ett gott samvete..
man bara bryter ner & bryter ner...
 
mmm.. som sagt, tankeställare!
 
oh det där ortorexi känns inte så långt borta tyvärr..
 
varför är man så duktig när det gäller andra men när det kommer till en själv så är man bara kort sagt dum ?!
det här är verkligen något som jag måste ta tag i, det vet jag.
 
jag ska berätta lite saker för er och vissa av punkterna är jag absolut inte är stolt över, 
 
♥ min senaste vilodag ( tog dock en powerwalk)
var den 15 februari...
 
♥ i dagens läge så kommer den där ångesten
och samvetet som dem
pratade om i programmet när jag inte hinner träna 2 gånger om dagen..
( 2 ggr/dagen, fattar ni, oh då kan morgonpasset vara 2 timmar långt ?! )
 
♥ jag ska kanske inte egentligen klaga på något annat än mig själv, 
men mina 7 träningspass i veckan är mitt jobb & får inte ses som träning var det en fågel som viskade till mig 
(där kan vi ha hittat den första boven i dramat)
 
♥ det är ju inte så konstigt att man inte får dem resultaten man vill om jag inte
låter musklerna få återhämta sig.. (vad är det för fel på mig egentligen..)
 
♥ de där med sockerförbudet mm. som jag skrev upp häromveckan är inte godkända, haha
men alkoholen håller jag, dock bara till måndag- då ska ja till måndagsklubben :)
 
♥ idag ska jag äta massa godis med GOTT samvete :)
 
♥ måste planera in vilodagar och det genast!!
 
ja ni, ett liv i träningsbranschen är inte alltid en dans på rosor..
 
 
 
Publicerat i VARDAG
#1 / / ewelina anzelius:

BRA. vi vill att du ska hålla!